Dag Bali, hallo Nepal!

Hoi allemaal!

Mijn eerste update vanuit Nepal! Ik zit nu in de yogakamer van het vrijwilligershuis.

Afgelopen week heb ik in Ubud en vanuit Ubud geprobeerd om nog zoveel mogelijk te zien. Ik verbleef in een leuk hostel midden in het centrum. Donderdag ben ik samen met Caroline naar Denpasar vertrokken. Heel fijn hotel, maar Denpasar bleek al snel geen hele gezellige stad te zijn, dus zijn we donderdag naar Sanur gegaan en vrijdag naar Seminyak, om ook nog even twee kustplaatsen te bekijken. Vrijdagnacht zijn we met een taxi rond 03:00 richting het vliegveld gegaan. Ik was erg blij dat alles nog steeds in mijn backpack paste! Bij de gate afscheid genomen van Caroline. Zij gaat nu naar Vietnam. De eerste vlucht ging heel soepel en ik moest overstappen in Kuala Lumpur, dat ging iets minder soepel. Het duurde heel lang voordat we het vliegtuig uit konden en toen had ik nog een half uur om bij de goede gate te komen. Die gate bleek aan de andere kant van het vliegveld te zijn. De samenvatting is dat ik twee keer door de douane moest en met toch wel lichte paniek een kwartier heb gerend op m'n wandelschoenen, om uiteindelijk buiten adem bij een lege gate aan te komen.... Toen kon ik wel door de grond zakken tot bleek dat ze verplaatst waren naar de gate ernaast. Vliegtuig gehaald!!!

Na een vlucht die twee uur langer duurde dan gepland kwamen we aan in Kathmandu. Het vliegveld leek een beetje op een heel oud schoolgebouw. Hier en daar een camera, maar voor de rest leek het net alsof ik terug in de tijd was gegaan. Mijn visum had ik gelukkig al en ik hoorde ook vrij snel op welke band te bagage aan zou komen. Op Bali moest ik 40 minuten op mijn backpack wachten, nu zat hij bij de eerste tien! :) Toen ben ik op zoek gegaan naar de taxi chauffeurs die buiten met hun bordjes stonden te zwaaien. Mijn eerste indruk van Nepal? Druk, chaotisch, stoffig en mooi. Het taxi ritje ging over stenen hobbelweggetjes en drukke straten. Ik dacht dat ik in Bali wel wat gezien had wat betreft het verkeer, nou vergeet het maar! Het nieuwe vrijwilligershuis is heel leuk. Onze groep bestaat uit 14 mensen deze week en ik slaap met 5 andere meiden in een hele gezellige kamer. We hebben een kokkin die ook in dit huis woont. Ze heeft een dochtertje van drie, die ieder moment met je wil kletsen. Ik vroeg gisteren hoe ze heette en ze zei "Loewiieeees". Ik denk zoiets als Louise. In Bali waren er heel weinig Nederlandse meiden, nu een heleboel, dus dat vind ik ook wel weer leuk! Vandaag hebben we een eerste wandeling door Kathmandu gemaakt. Het is weer heel anders dan Bali, maar op de een of andere manier voel ik me hier erg op mijn gemak. Vanochtend heb ik mijn was gedaan met uitzicht over de bergen en Kathmandu :).

Ik heb het gisterenavond voor het eerst in vijf weken koud gehad! Hele bijzondere ervaring. Overdag is het hier lekker warm, zo'n 25 graden, maar 's avonds koelt het heel erg af. Gelukkig lag er op mijn bed een hele dikke deken op me te wachten :).

Morgen start de introductieweek. Ik hoop dat we veel mooie dingen vgaan zien en doen! Aan het einde van de week wordt bekend naar welk weeshuis ik ga. Ik heb er al erg heftige verhalen over gehoord van een andere vrijwilligster hier, maar daarover meer in mijn volgende blog. Ik denk dat ik me een beetje mentaal moet gaan voorbereiden op de werkwijze: "twee schone luiers per dag is meer dan genoeg...".

Veel liefs en tot de volgende,

Vera

Reacties

Reacties

Hannie

Fijn dat je goed aangekomen bent, Vera! Veel plezier en succes met het nieuwe avontuur!

Chris

Ha Vera, wat leuk weer wat van je te lezen! Ook mooi die eerste indrukken die zoveel zeggen en die ook zo gauw wennen, zodat je ze bijna niet meer weet. Spannend hoor, het weeshuis, ik ben benieuwd. Wat een mooie ervaringen doe je allemaal op.
veel liefs
Chris

Vera Cuyvers

Hey Vera, Wat spannend allemaal! Ik heb je laatste foto's van Bali bekeken. Wat is het daar mooi! Ik ben vooral nieuwsgierig naar je verhalen over Nepal omdat ik vroeger een vriendin had die daar een jaar of vijf heeft gewoond en met een Nepalees is gehuwd. Zij heeft ook de zware aardbeving meegemaakt. Ik wens je heel veel leuke contacten toe en geniet vooral van de mooie natuur daar! Tot de volgende! Dikke knuffel!

Joanne

Mooie verhalen Vera! Geniet er van.
Liefs Joanne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active